Wijsheden Honduras & Guatemala - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Philvraagtsahar - WaarBenJij.nu Wijsheden Honduras & Guatemala - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Philvraagtsahar - WaarBenJij.nu

Wijsheden Honduras & Guatemala

16 April 2015 | Guatemala, Tikal

Ha beste mensen!

Wij staan op het punt naar Belize te vertrekken dus weer tijd voor een update.
We zijn inmiddels dik over de helft van onze reis en verheugen ons er helemaal niet op om terug te komen. Voor de mensen die Sahar kennen: dit geldt vooral voor Sahar!

Honduras:
- Honduras is het gevaarlijkste land ter wereld en we blenden goed in: de eerste dag hebben we al zeker 50 moorden gepleegd... Klotemuggen!!
- onder water is het veiliger dan op het land
- een boozecruise werkt verjongend!
- na slechts een uurtje roeien is Philip volledig genezen van zijn kayakfetisj
- spugen in een cafe hoort erbij en Philip neemt de lokale gebruiken makkelijk over.

Guatemala
- met je verkeerde been uit bed stappen kan leiden tot een enorm geschrokken Sahar en 10 hechtingen in je hoofd... (Niet van ons hoor!)
- maarrrr alcohol is still the best medicine
- Philip's beheersing van de Spaanse taal gaat met sprongen vooruit: 'artesanias tipicas' = rommel
- bijna elke dag lijkt hier koningsdag te zijn... Kleine tip voor Nederlandse verkopers op rommelmarkten: probeer eens kapotte bakstenen te verkopen!
- hele zelfverzekerde tuktuk drivers mogen zichzelf taxi chauffeurs noemen
- Naast de boozecruise zijn we ook in de beerbus beland. Bijzonder om in een minibusje te zitten en iedereeen, inclusief de chauffeur en twee bejaarde dames met het oudste beroep ter wereld, aan het bier gaat. Philip's steenkolenspaans 'todos a cojones' wordt niet altijd begrepen door de locals.
- honden kunnen zo groot zijn als ijsberen... En horen nog steeds in de jungle thuis!
- elke vrouwenkont is algemeen bezit
- de naveltrui voor mannen wordt DE zomerhit van 2015
- een kaal bed boven een restaurant zonder deur is geen 'rustieke kamer voorzien van een bureau, kast, handdoeken en beddengoed'.
- Philip houdt van Sahar, maar muggen blijkbaar nog veel meer!
- Mayas waren bazen van architecten!

• 18 April 2015 - 17:44

Marina:

Ha luitjes, wat een toptrip nog steeds!! Snap helemaal dat je niet terug wil sahar! Maarre ik zal het wel heeeel gezellig vinden